Kryptomeus skrev:Jeg er enig i det Formann Martinsen sier om konspirasjonsteorier i prinsippet, men uenig hans syn på den offisielle amerikanske forklaringen på 911, idet jeg mener denne er en konspirasjonsteori.
Kryptomeus skrev: ... Tårnene tilhørende WTC ble designet tidlig i 1960-årene, midt under den kalde krigen. Det er ikke utenkelig at tårnene ble utstyrt med sprengkammere.
De fleste broer og demninger bygget i Norge efter krigen har også så vidt jeg vet sprengkammere. Vet ikke om man i Norge også designer store anleggsobjekter med slikt? Jeg tror det er sprengkammer under tryvannstårnet.
Kryptomeus skrev:: Dette er korrekt, men Norge hadde nettopp vært invadert. Ingen i USA
: på denne tiden så for seg noen invasjon av fastlandsUSA. Dessuten,
: broer og deminger i Norge var statlige, mens WTC var privat.
Det burde være mulig å få avklaret hvorvidt WTC var forsynt med sprengkammere. Kan dette avkreftes eller bekreftes?
Nå er jeg iferd med å begå den kulinariske feilen "Nulla dies sine mille insulae". Må rette på det straks.
Vegard Martinsen skrev:Og det bør avklares om det ble plassert sprengstoff i dem rett før 911.
Vegard Martinsen skrev:Lot Roosevelt dette angrepet skje? Visste han om det og gjorde han lite eller ingenting for å forhindre det? Det er ikke umulig at han ofret 3000 mann og noen gamle skip for å komme så tidlig med i krigen at den etter hvert ville koste USA mindre enn om man hadde ventet på et direkte angrep fra et samlet nazistisk Europa.
Jeg leser for tiden Stinnett, og det jeg foreløpig kan si er at hans tese ikke virker implausibel.
Kryptomeus skrev:Sammenlign med de skibene som ble flyttet unna!
Jeg har notert meg at en journalist, en historiker og en tidsskrifstredaktør avviser Stinnett. Dette sammenlignet med hvor mange som ikke avviser ham?
Mange titalls vel kvalifiserte representanter for hver profesjon. Så kommer Kongress-vedtaket i 2000, der kommandantene for Hawaii ble gitt posthum oppreisning, dvs at også et flertall av Kongressen har godtatt Stinnetts dokumentasjon.
Per Anton Rønning skrev:.... Jeg tror Stinnett strekker denne fellen lengere enn den rekker. Jeg vil først akseptere dette når ingen kompetent person trekker hans påstander i tvil.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester