Penn & Teller: Bullshit!

Diskusjon om alt innen kunst og kultur, slik som litteratur, teater, film, musikk og dataspill.

Penn & Teller: Bullshit!

Innlegg Håvard 28 Jul 2009, 12:53

Regner med jeg ikke er den eneste på forumet som MÅ se alle episodene av Bullshit.

For de som ikke vet hva Bullshit er:

"Penn & Teller: Bullshit! is an American documentary television series that has been on the air since 2003 on the premium cable channel Showtime. It is hosted by professional magicians/comedians Penn & Teller. Many episodes aim to debunk what the hosts see as pseudoscientific ideas, supernatural beliefs, popular fads and misconceptions, and often from a libertarian point of view, the political philosophy espoused by both Penn and Teller. The show criticizes proponents of what they perceive as nonsense and dishonesty—bullshit—often citing ulterior political or financial motives. The stated aim of the show is to apply critical thinking to misconceptions, and as is indicated by the show's title, the program adheres to Penn & Teller's characteristically blunt, aggressive presentation.

Supernatural subjects of episodes include alien abduction, alternative medicine, the Bible, and ESP; other episodes cover social issues such as the War on Drugs, animal rights, gun control, and environmentalism. Penn & Teller approach the topics in the manner of Harry Houdini and James Randi (who has appeared more than once on the show), who are known for debunking claims of supernatural powers."

De er nå i sin sjuende sesong og har endelig laget en episode om skatt. Episoden vises på Showtime 6. august. Oppfordrer alle til å se episoden, enten på Showtime hvis du har tilgang til den kanalen, eller på DVD når den kommer ut. Anbefaler også de andre sesongene på DVD, enten til deg selv, eller som gaver til familie og venner.
"Live for yourself, there's no one more worth living for"
Håvard

Re: Penn & Teller: Bullshit!

Innlegg KNW 28 Jul 2009, 23:25

Må bare legge til at Teller er medlem av det liberalistiske CATO institute, og bruker deres eksperter i flere av episodene som har med politikk og miljøvern å gjøre.
KNW

Innlegg Petter Sandstad 29 Jul 2009, 20:47

Jeg kan ogå anbefale Penn & Teller. Jeg har sett at episoder fra tidligere sesonger nå vises på TV2 Zebra, og tidligere har blitt vist på TV2.

Jeg har også hatt gleden av å delta i flere kurs innen historiesammen med Teller, som tidligere underviste i latin.
Petter Sandstad DLF
Petter Sandstad

Innlegg Frederik 22 Mar 2010, 14:35

Jeg kan også varmt anbefale dette programmet. Personlig var nok disse to de mest instrumentale i å få meg mot liberalisme da jeg var noe yngre, de sa det godt og de sa det brutalt.
Frederik

Gå til Kunst og kultur

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester